De ce masina mea pierde ulei?

Schimb ulei

Este nivelul scazut de ulei intre schimburile de ulei? Daca motorul masinii funcționeaza așa cum ar trebui, nu va mai fi nevoie să adăugați ulei. Din păcate motoare vechi rareori se bucură de acest lux. Daca intre schimburile de ulei  e nevoie sa adaugati foarte putin ulei o data sau de doua ori nu va faceti problem,dar daca adaugati un sfert de litru sau mai mult este posibil sa aveti o problema. Consumul in exces a uleiului de motor este o problema pe care nimeni nu si-o doreste! Aceasta problema poate avea urmari grave si va poate afecta serios bugetul daca nu luati masuri din timp.

Mai jos am enumerate cateva dintre posibilele pierderi de ulei dar si cauzele pentru fiecare pierdere in parte:

  • Pierderi ulei motor pe la garnitura capacului de tacheti.

Cauze: garnitura imbatranita,presiune prea mare in capacul de tacheti din cauza unui epurator de ulei imbacsit.

  • Pierderi ulei motor sau cutie de viteze in zona de contact a celor doua.

Cauze: simering palier motor sau simering priza directa cutie de viteze uzate.

  • Pierderi de ulei pe traseul turbo.

Cauze: turbina este uzata si in admisie trece uleiul din lagarul de ungere al turbinei,o-ringuri etansare teava admisie ulei la turbo uzat.

  • Pierderi ulei in zona planetarelor/cutiei de viteze.

Cauze: simering planetara uzat/neetans.

  • Pierderi de ulei in zona inferioara a motorului.

Cauze: garnitura baie de ulei motor sau simering distributie.

Toate cauzele enumerate mai sus pot fi o certitudine in momentul in care masina ta ajunge la un service!

Viziteaza site-ul www.progarage.ro sectiunea Membri Retea afla care este cel mai apropiat service Progarage si cu siguranta vei gasi standardul inalt de calitate pe care il cauti de mult!

3 sunete pe care nu vrei sa le auzi la masina ta!

3 sunete pe care nu vrei sa le auzi la masina ta!

Cu toti ne dorim sa avem cat mai putine probleme cu masina si sa nu fim nevoiti sa investim bani in reparatii si piese.. Acesta ar fi cel mai fericit caz insa exista si situatii in care a merge cu masina in service este obligatoriu.

Ne-am gandit ca pentru acest articol va este folositor daca identificam impreuna 3 sunete pe care masina le face ca semnal pentru anumite reparatii. Retineti, mergeti cu masina periodic la service pentru intretinere, astfel veti evita reparatiile majore sau poate de ce nu, le puteti preveni.

Uneori, un zgomot al masinii poate nu necesita decat o ajustare minora. Alteori, zgomotul masinii dumneavoastra necesita o reparatie serioasa. Mai jos vom enumera 3 cele mai des intalnite zgomote:

  1. “Fasait”. Ati auzit acest zgomot cand  ati accelerat motorul? Daca da, este probabil legat de un anumit tip de pierdere de aer pe sistemul de admisie sau evacuare(furtun turbo fisurat,esapament neetans).
  2. “Bataie sau huruit”. Poate nu este cel mai enervant zgomot dar cu siguranta trebuie sa ajungeti imediat la cel mai apropiat service. De obicei, ceva este în neregulă cu sistemul de suspensie,directie sau de rulare (pivot,bieleta directie,rulment)
  3. “Tremurat in volan” la franare”. Acest fenomen se simte de fiecare data cand franezi si este insotit de un sentiment ciudat de instabilitate in momentul franarii? Printre alte probleme, acest lucru ar putea fi rezultatul unor butuci de roata sau discuri de frana ovalizate.

Cele 3 zgomote de mai sus sunt doar cateva exemple alese de noi ca fiind cel mai des intalnite. In mod sigur niciodata nu veti putea identifica cu exactitate cauza unui sunet aparut la masina dumneavoastra. Vizita la un service, mecanic este singura solutie pentru problema dumneavoastra.

Viziteaza site-ul www.progarage.ro sectiunea Membri Retea afla care este cel mai apropiat service Progarage si cu siguranta vei gasi standardul inalt de calitate pe care il cauti de mult!

Mergi la service pentru mecanic?

Mersi la service pentru mecanic?De cele mai multe ori ne intoarcem la un service pentru serviciile oferite, dar si pentru calitatea reparatiei facuta de mecanic. Multi dintre noi cautam inca un service care sa aiba mecanicul potrivit pentru masina noastra. De cele mai multe ori se intampla ca la fiecare problema aparuta sa schimbam service-ul, respectiv mecanicul. Pentru a nu mai ajunge in aceasta situatie, ne-am gandit  sa va ajutam sa gasiti mecanicul potrivit pentru masina dumneavoastra.

Un prim pas in cautarea unui mecanic bun este sa facem un mic research asupra certificarilor pe care acesta le are, profesionistii avand intotdeauna certificate de excelenta si atestate specializate in functie de nivelul de expertiza. Chiar si astazi publicitatea „verbala” functioneaza cel mai bine. Intreaba-ti prietenii, rudele despre mecanicul lor, incearca sa gasesti un mecanic care este potrivit si pentru ei si pentru tine. Daca parerea celor din jur nu te-a convins, atunci poti cauta pe site-urile de specialitate, forumuri sau review-uri despre mecanicul la care te-ai gandit sau poate chiar alti mecanici priceputi.

Daca ati gasit ceea ce ati cautat acum este momentul sa va informatii cu privire la procedura de lucru si la costuri. De retinut este faptul ca fiecare masina in parte este diferita, iar situatiile neprevazute si neplacute nu sunt intotdeauna din vina mecanicului. Aveti grija la costuri, pentru a nu fi inselat si  informati-va cat mai in detaliu inainte de a merge cu masina la reparat. Este foarte important si modelul masinii dumneavoastra, masinile noi aparute sunt mai pretentioase din punct de vedere tehnic de aceea va recomandam sa aveti grija in alegerea dumneavoastra. In cazul masinilor noi e bine de evitat un service ne-echipat corespunzator prin simplu fapt ca tehonlogiile masinii dumneavoastra sunt mult prea avansate.

Cu cat dumneavoastra veti fi mai informat cu atat va este mai usor sa stiti care este starea masinii dumneavoastra si ce are de facut in linii mari mecanicul pentru a o repara. Aveti grija sa stabiliti toate detaliile inca de la inceput astfel incat la finalul lucrarii sa nu mai poata exista loc de interpretari sau poate chiar modificari.

Acum stim sigur ca urmatoarea vizita la service va fi mai usoara! Daca nu aveti un punct de plecare in cautarea dumneavoastra noi va recomandam partenerii din reteaua Progarage pe care ii gasiti pe site-ul: www.progarage.ro in sectiunea „cauta membru retea”.

Cum iti echipezi masina de iarna?

Cum iti echipezi masina de iarna?

Cu totii stim faptul ca a conduce iarna nu este un lucru tocmai simplu. Pe langa schimbarea climatica avem parte si de o serie de fenomene intalnire numai iarna. Temperatura scazuta, timpul de noapte mai lung si cel de zi mai scurt, ceata, ploaie, ninsoare, lapovita si gheata cresc pericolul de producere a accidentelor pe timp de iarna.

Cum trebuie sa ne echipam masina in timp de iarna, si ce pasi trebuie sa urmam pentru a fi in siguranta pe drumurile inzapezite? Noi venim in ajutorul dumneavoastra cu cateva sfaturi practice, simplu de pus in practica de catre oricine.

Primul lucru care trebuie facut inainte de a conduce masina este sa eliminati zapada si gheata de pe vehicul, in special mare atentia la locurile care tin de vizibilitatea in trafic. Asigurati-va ca lichidul de spalare a parbrizului contine antigel.Noi va recomandam sa utilizati prodse care prezinta pe eticheta mentiunea  -20 Grade precum: JETXPERT, Kynita.   In zilele foarte reci, fiti foarte atenti la utilizarea spalatorul de parbriz si a stergatoarelor atunci cand conduceti cu mare  viteza. Chiar daca lichidul contine antigel, la mare viteza combinata cu frigul extrem, solutia pe parbriz poate congela si poate bloca complet vizibilitatea drumului dumneavoastra.

Chiar daca este important ca motorul sa fie incalzit atunci cand plecati la drum, aveti grija sa nu il incalziti prea mult, treizeci de secunde este de obicei suficient timp pentru a permite motorului sa se incalzeasca. In cazul in care afara este neobisnuit de rece, e recomandat sa mergeti cu o viteza mai mica ceva timp, astfel ca permiteti motorului sa se incalzeasca in timp si binenteles, nu uitati sa verificati nivelul lichidului de racire. Noi va recomandam antigelul de motor : Castrol, Total, Wolf, Kynita, AI Perfect.  Franele sunt importante, de aceea noi va recomandam sa le incercati inainte de a le utiliza in situatii cheie. Conform legislatiei, este obligatoriu sa aveti anvelope de iarna. Noi va recomandam anvelopele de iarna  Michelin,Kleber, BFGoodridge.Pe un drum acoperit in totalitate  cu gheata si cu zapada lanturile derapante sunt mult mai utile.

Toate aceste produse le puteti gasi in reteaua de service-uri Progarage.

Mereu e bine sa fiti pregatiti pentru situatii de urgenta, de aceea pe timpul ierni e bine sa aveti la dumneavoastra urmatoarele:

  • O lopata.
  • Un sac mic de nisip.
  • Imbracaminte si incaltaminte de iarna calduroase.
  • Un steag rosu pentru semnaliza vehiculului dumneavoastra, in caz de urgenta.

La drumuri mai lungi va recomandam sa aveti si:

  • Patura sau saci de dormit
  • Alimente ce pot reprezenta o sursa de energie rapida pentru dumneavoastra (de tipul energy bar) si apa potabila, precum si un recipient de deșeuri gol.
  • Un lant de remorcare si lanturi antiderapante.

Toate recomandarile noastre va vor ajuta iarna aceasta sa fiti in siguranta si sa aveti un drum fara peripetii! Si nu uitati, reteau Progarage va asteapta pentru a pregati masina de iarna.

 

 

Programul prima masina! Da sau nu?

Programul prima masina! Da sau nu- (1)

Incercam prin acest articol sa ne dam seama impreuna daca programul prima masina este unul avantajos sau nu. E clar ca nu putem decide asta noi insa putem ajunge la niste concluzii impreuna iar pe baza acestor concluzii dumneavoastra sa luati decizia finala in achizitionarea unei masini noi prin acest program. Cred ca suntem cu toti deacord ca este o initiativa buna si cu beneficii de lunga durata in special spre segmentul tanar. In prima faza ne gandim ca putem achizitiona o masina nou si sigura dar trebuie sa vedem si care sunt conditiile, pasii si ce fel de masina putem cumpara.

Programul are 2 conditii clare: achizitia se poate face doar de persoanele care nu au avut niciodata o masina noua pe numele lor si se pot achizitiona numai masini noi, nu second hand. Pentru acest program plafonul pentru achizitie este de maxim 14.000 de euro. Masinile care se pot cumpara trebuie sa se incadreze in anumite criterii bine stabilite acestea sunt:

  • orice autovehicul produs in spatiul intracomunitar sau provenit din import definit conform art.3 pct.2 din O.G. nr.27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificarile şi completarile ulterioare,
  • care nu a mai fost detinut in proprietate de catre o alta persoana conform cartii de identitate a autorismului
  • care indeplineşte cel putin cerintele minime ale standardului EURO 5
  • al carui pretde achizitie nu depaşeşte suma de 50.000 lei, la care se adaugaTVA.
  • achizitionat de la un comerciant din Romania care are ca obiect de activitate vanzarea autovehiculelor noi

Noi ne-am gandit ca va ajuta si o lista cu tipul si modelul de masini:

  • Citroen C3/ Motor 1.2 litri/ 8.991 Euro.
  • Daci Lodgy/ Motor 1.6 litri/ 11.100 Euro.
  • Dacia Sandero/ Motor 1.2 litri/ 7.190 Euro.
  • Fiat New Panda/ Motor 1.2 litri/ 9.500 Euro.
  • Ford B-Max City/ Motor 1.4 litri/ 10.806 Euro.
  • Honda Jazz/ Motor 1.2 litri/ 10.790 Euro.
  • Kia Rio/ Motor 1.2 litri/ 10.704 Euro.
  • Toyota Yaris/ Motor 1.0 litri/ 11.489 Euro.
  • Nissan Note/ Motor 1.2 litri/ 10.450 Euro.
  • Peugeot 208/ Motor 1.0 litri/ 11.073 Euro.
  • Renault Clio/ Motor 1.2 litri/ 10.250 Euro.
  • Seat Ibiza/ Motor 1.2 litri/ 10.976 Euro.
  • Skoda Fabia/ Motor 1.2 litri/ 11.489 Euro.

Acestea sunt cateva dintre masinile care pot fi cumparate. Dupa cum observati in limita de bani impusa putem achizitiona o masina de dimensiuni relativ mici iar asta in cazul unei familii poate fi un dezavantaj.

Pentru tinerii care abia acum s-au angajat sau care nu au reusit sa stranga o suma de bani plata avansului poate fi un impediment si poate de aceea este oarecum dificila achizitionarea unei masini noi. In romania inca se achizitioneaza masini second hand care au un pret accesibil si care pot fi folosite o perioada indelungata fara a mai exista o plata lunara a unui credit.

Am incercat sa expunem in linii mari avantajele si dezavantajele participarii la un astfel de program insa cum spuneam si la inceput depinde de dumneavoastra daca va doriti sa participati la acest program.

 

Echiparea masinii si trusa de scule perfecta!

V-ati gandit vreodata cum ar trebui sa fie echipata masina voastra? Ce trebuie sa contina trusa ta de scule? Noi va vom oferii toate informatiile necesare pentru ca tu si masina ta sa fiti in siguranata, indiferent de momentul zilei, daca esti in oras, sau daca pleci  cu masina in vacanta. O masina dotata corespunzator, un echipament de scule complet va pot scoate din situatii neplacute.

Dupa citirea acestui articol veti stii de ce aveti nevoie in masina dumneavoastra in permanenta. Veti stii de ce echipamente sunt obligatorii si in ce situatii. In prima parte va vom prezenta ce este indicat sa aveti in masina dumneavoastra iar in cea de-a doua parte va vom detalia ce echipamente va pot ajuta in anumite situatii.

Din torpedoul masinii dumneavoastra nu trebuie sa va lipseasca

  • Asigurarea obligatorie
  • Rovigneta (dovada platii )
  • Carnetul de service
  • Ochelarii de soare
  • Servetelele umede
  • Spray antiploaie pentru parbriz

 

Din portbagajul masinii dumneavoastra nu trebuie sa va lipseasca:

  • Roata de rezerva
  • Cricul si cheia de roti
  • Trusa de prim ajutor in termenul de valabilitate
  • Trusa de becuri
  • Triunghiul reflectorizant
  • Minicompresor sau pompa la picior pentru umflat anvelope
  • Lanterna, recomandabil cu incarcare pe principiul dinamului
  • Minitrusa de scule – set capete surubelnite, patent, set capete chei tubulare
  • Geanta organizator de portbagaj
  • Sufa, bara de tractare

Statisticile arata ca la fiecare 150.000 km parcursi intervine o pana de cauciuc, iar la fiecare doi ani, un bec de far trebuie schimbat, de aceea trebuie sa fim siguri ca astfel de situatii neplacute le putem rezolva in cel mai scurt timp. De cele mai multe ori ele apar atunci cand nu te astepti, dar, daca esti pregatit vei face fata situatiei. Nu este nevoie sa fii un mecanic in adevaratul sens al cuvantului, ai nevoie doar de echipamentul potrivit si putina vointa.

In prima parte a articolului spuneam ca in portbagajul  dumneavoastra trebuie sa aveti o roata de rezerva care va va ajuta desigur in cazul unei pane a masinii. Daca avem roata de rezerva trebuie sa o schimbam iar pentru asta avem nevoie de urmatoarele scule: cheie dinamometrica, cheie in cruce pentru suruburile rotii si cric auto. In cazul in care vor exista probleme cu anumite defectiuni electrice vom avea nevoie de: multimetru, ciocan de lipit, clesti-crocodil, conectori pentru cabluri si banda izolatoare;

Sa speram ca probleme si situatiile neplacute vor intarzia sa apara si ca mereu dumneavoastra si masina dumneavoastra veti fi in siguranta!